I am alive

Inte för jag vet om ni saknat mej men nu har jag i alla fall återuppstått från de C-uppsatsskrivande....

I torsdags lämnade vi in en klar uppsats...vi har bara framsida, innehållsföreckning och sammanfattning kvar och vi känner oss jättenöjda med vårt jobb. Tycker nog uppsatsen är bra.....hoppas opponentgrupp och examinator tycker detsamma....HJÄLP....Lite läskigt är det.

Känns skönt att tänka på lite annat ett tag...känner att hjärnan börjar återhämta sej något...börjar till och med kunna fokusera och hitta ord...Lite otäckt var det när vi suttit med uppsatsen jätteintensivt och bara ordbajsat, ja för det är just det som det handlar om....att få meningarna att verka smarta och skrivna med snygga ord....när jag sen skulle prata vanligt då hittade jag inte orden och hade svårt att fokusera....min familj har nog upplevt mej som ovanligt snurrig ett tag...men som sagt, hjärnan börjar återhämta sej nu...Skönt!!

Jag funderar på en sak....Adam och Eva var de första människorna på jorden (enligt skapelseberättelsen då...inte nödvändigtvis enligt mej)...de fick två söner va..Kain och Abel....Kain dödade Abel (tror jag)...då fanns alltså bara Adam, Eva och Kain kvar...ensamma på jorden...ändå sa Gud till Kain att gå och skaffa en kvinna och göra henne med barn...Min undran är....HUR kunde detta ske....var kom denna kvinna ifrån??? Hjälp mej där om du kan....

Kramelikram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0