Hej å hå...

Oj...förra torsdan lämnade vi in vår uppsats till seminarieledaren och våra opponenter...nu väntar vi bara på den 3 juni när vi går upp med den på seminariet...då vet vi hur bra eller dålig uppsatsen är...både spännande och läskigt.

Håller som bäst på och läser den uppsats vi ska opponera på...handlar om förebyggande arbete och skolors kunskap om mobbning....studien visar att skolor har väldigt dåliga kunskaper om mobbning och konflikter mellan elever och det förebyggande arbetet är också bristfälligt........DET VISSTE JAG REDAN....har sett det under flera år...lärare vet inte ens skillnaden mellan mobbning och kränkning....och de har ingen aning om hur det ska bete sig i såna situationer...kunskaper om mobbning och hur man hanterar konfliktsituationer mellan elever borde vara sånt som ingår i lärarutbildningen...kunskaper om detta var obefintlig när jag gick i skolan och det har tyvärr inte förbättrats ett skit....ser inte kommunerna till att fortbilda skolpersonalen löpande borde någon form av anmärkning eller straff ges...det är superviktiga saker och mobbning kan förstöra livet för både mobbare och mobboffer....det är inte säkert mobbaren mår så mycket bättre än mobboffret...sånt måste uppmärksammas och det kan inte många skolor...jag tycker det är skrämmande!!!

Nu till nåt mycket roligare.....
I helgen var jag på 25-årsfest i Lundsbrunn.....Helena fyllde och hade ordnat en jättetrevlig fest med god mat, lekar och dans. Jag hade husbilen dit så jag och Sara sov i den...Sara, som också pluggar samma som jag...På söndagen när vi vaknade blev vi bjudna på en härlig frukost och sen gick vi Sörboleden (tror jag det heter)...ni minns den där vackra vandlingsleden jag berättade om en annan gång...Mysigt!!

Den här veckan har liksom flutit samman..blir så tycker jag när jag är helt ledig och inte har nåt vettigt att göra...Jag har ställt mej tillgänglig på "mitt" äldreboende men det är visst ingen som vill va sjuk den här veckan...typiskt...fast bra för dom såklart...

Igår kom äntligen veterinären och kastrerade Nicke...det gick jättebra...fast jag tyckte det var lite läskigt faktiskt...fast veterinären sa det gick bra....Han fick lugnande först (Nicke alltså)....sen fick han muskelavslappnande...mycket....han var jätteseg att lägga sej och jag var livrädd att han skulle ramla och göra sej illa...men till slut la han sej lugnt och fint. Då skulle alla fyra fötterna bindas samman och vi skulle vända honom till ryggläge...sen fick han lokalbedövning i THE parts och hon skred till verket. Jag satt och pratade med honom hela tiden (Nicke alltså)...kunde inte tänka på annat än om han verkligen inte kände nåt....tänk dej själv att vara totalförlamad och inte kunna göra nåt samtidigt som nån skär upp pungen och drar ur testiklarna....och bedövningen inte har tagit....Hur vet veterinärerna att bedövningen har tagit?? De kan ju inte gärna fråga....Nä, jag tyckte det var skitläskigt och tyckte jättesynd om Nicke. Men veterinären försäkrade att han inte kände nåt och talade om hur mycket bedövning han fått....
Jag kan lova att han blivit ompysslad extra igår och idag....Såret ser jättefint ut och han är pigg så det verkar ha gått fint...

Kramelikram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0