Vårligt i luften

Ja en hel del har hänt.... Helena (som jag ska skriva C-uppsats med) och jag var till Skövde för att träffa vår kontaktperson på den verksamhet vi tänker bygga vår uppsats kring. Kan lätt säga att det var två slagna hjältar som kom ut därifrån, vi har nu insett att man ALDRIG ska komma halvt eller dåligt förberedd till ett möte som betyder mycket. Självklart kanske ni tycker, men mötet utvecklades till att bli nåt vi inte räknat med. Nåja, vi lärde oss massor och brände inte riktigt alla broar. Nu arbetar vi med vårt syfte och ska träffa vår handledare igen på måndag...det var väl själve den om vi inte skulle kunna få till det. När vi fått till syftet så mailar vi det till vår kontaktperson på verksamheten och godkänner han syftet så kör vi.

Sen har ju våren börjat komma närmre också...våren känns i hela kroppen. Peter, Vicce och jag åkte och hälsade på mina föräldrar idag och på en grusväg såg jag vatten som liksom forsade på sidan av vägen....man blir alldeles lyrisk...som lycklig liksom, jag tjoade rakt ut....Åååååå kolla va myyysigt, det rinner vatten där...titta vad det forsar......fattar ni desperationen...man blir LYCKLIG över lite rinnande vatten.
Nåja, snön har även smält så mycket så jorden på gärden vi passerade stack upp som svarta bollar...När jag var på promenad idag så kunde jag faktiskt gå på asfalt hela tiden...igår fick jag halka runt på lite isfläckar men idag var det helt bart. Man ser lyckliga vinterbleka ansikten överallt...folk nästan hånglar med den torra asfalten...DET gör inte jag, men jag tycker det spritter i kroppen....Jo, jag är en vintermänniska men i år har vi varit välsignade med en underbar och lång härlig vinter så då kan även jag välkomna våren....kanske till och med så jag längtar=).

Kramelikram



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0