Promenad

Just hemkommen från en kalasskön promenad...man skulle kunna tro att jag som bor i skogen verkligen njuter av fågelkvitter och andra naturljud när jag är ute och går...Men nepp, det gör jag INTE. Jag har musik på högsta volym i öronen så det bara flyger omkring i huvet...riktigt rensljud...det är härligt. För varför skulle jag gå på promenad för att njuta av tystnad...jag har det lugnt och skönt hemma...nej riktigt hög musik, det är manna för själen det=).

Jag hade sån himla tur så jag kom precis förbi när en kompis till oss fick hem sin nya nordsvensk...en tjej som ska hålla deras vallack sällskap. Jättekul att se deras första trevande möte, mule mot mule över stängslet. Sen fick hon komma in i hagen och vi trodde de skulle springa runt som hästar brukar när de ses för första gången...men nejdå, det gick nästan onödigt städat till. Men mysigt var det.

Jag kan tala om att jag behövde den där promenaden, var tvungen att rensa upp lite i statistikträsket som bildats i mitt huvud...variabler, p-värden, nominaldata, ordinaldata, nollhypoteser...ja alla konstiga begrepp bara flög omkring i hjärnan....skönt att blåsa ut dom med lite Lady Gaga på högsta volym som sagt...
Vetenskapteorikursen är onödigt svår...inte nog med det, vi har en totalt okompetent kursansvarig också vilket gör att det hela tiden blir oklara besked...OM vi över huvud taget får några besked vill säga...föreläsningarna fördjupar inte litteraturen (nää, för det är faktiskt omöjligt att gå djupare än vad litteraturen gör...den är typ skitsvår)...föreläsningarna hänger dåligt ihop med litteraturen över huvud taget...ja ja, man får helt enkelt förlita sig på sin intuition och hoppas att man lär sej sånt man kan ha nytta av till tentan och framtiden....framtiden förresten, en sak har jag blivit på det klara med och det är att JAG SKA INTE BLI FORSKARE!! Så det så.

Ja så var det också konstaterat att vi får käka laktosfri kost här hemma, Vicce mår mycket bättre när han undviker laktos. Och det fungerar alldeles utmärkt för det finns massor med laktosfria mejeriprodukter...det enda vi saknar är egentligen laktosfri ost....det skulle va bra faktiskt. Valios mjölk har vi lärt oss smakar som vanlig mjölk till skillnad från Arlas laktosfria som smakar skit...men Arlas creme fraishe smakar som vanlig....och valios grädde är perfekt. Valio...undra om det kommer från svenska kossor eller om det är importerad mjölk...det ska jag ta och kolla upp, kan va intressant att veta.

Vårtecknen börjar sprida sig....asfalt som är torr...och idag såg jag dikesrenen utan snö...lite blöt jord och så var det lite gammalt gräs framme...nja, det är väl i och för sig för att plogbilen plogat även dikena i år men mysigt var det att se gräset...även om det var gammalt.

Kramelikram


Kommentarer
Postat av: Evalena

Hög musik det är en avslappnande effekt ..gött med en promenix...

2010-03-15 @ 18:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0