I vattnets tecken

Här har det mest plaskats runt i poolen...eller bassängen, vilket man vill, den som har en "riktig pool skriker väl i högan sky när jag kallar vår pöl för pool men för oss ÄR det en pool, så det så=). Victor hade en kompis Nils här över natten och de badade mest hela tiden. Äkta sommarglädje!!!



Vi har varit till sjön också...då tänkte jag kolla om jag tål solen i år...ja vaddå, man vet ju aldrig...kanske växer bort eller nåt, soleksemen menar jag. Det hade dom INTE...blir T-shirt i år också alltså...önskar bara att klådan kunde ge sej nu, jag har fått mitt straff för att jag var löjlig nog att testa i år igen..Sluta klia nu då!!

Idag blir ännu en lugn och skön dag, vi ska bara hämta Peter ikväll. Han tog traktorn med båten efter upp till våra gärden imorse för han och Tomas skulle sjösätta vår båt. Det gick jättebra och båten ligger i och guppar nu och bara väntar på att sjörädda jag darrande ska kliva i för årets första tur. (hoppas det dröjer lääänge). Nejdå, jag tycker nog inte att det är så himla otäckt i den sjön för där ser man i alla fall land hela tiden.

Plöjning, harvning och såning är i full gång för Peter nu, det går bra och idag var det visst såning på schemat. Bra om det hinner bli klart innan regnet kommer...skulle visst bli regn imorgon.

Imorgon kommer Helena hit och då ska vi börja korrigera vår C-uppsats, ska bli jättekul för vi vill ju ha ett bra arbete eftersom vi ska vidarebefordra den till verksamheten vi utgick från i uppsatsen.

Ha en grym dag därute och va rädda om varann

Kramelikram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0