Missbruk Dag 1

Då var första dan avklarad på nya kursen då...Drog igång med en föreläsning om risk och skyddsfaktorer då det gäller normbrytande beteende hos unga...En kanonbra föreläsare som fångade oss totalt. Jätteintressant och givande.
Introduktionen kom lustigt nog efter första föreläsningen men så kan det väl kanske bli ibland...på Örebro Universitet=)...
Kursen kommer att innebära en massa föreläsningar, seminarier och en tenta, allt det på fem veckor. Ska verkligen bli jättekul att läsa om missbruk, psykiatri, kriminalitet osv....riktigt kul. Jag ser jättemycket fram emot allt spännande jag kommer att lära mej.

Nya människor, både såna som jag aldrig sett förut (från termin7) och såna jag sett men aldrig pratat med...nya möten, nya erfarenheter...
Vi skulle dela in oss i grupper om 7 personer, de grupperna ska vi förbereda oss inför seminarier och sånt i...det blev 5 ifrån min "ursprungliga" klass och två nya tjejer som jag inte pratat med förut. Ska bli jättekul!

Gjorde slingor i håret igår...Cissi kom över och hjälpte mej. Tänk vilka chicka plasthättor det finns nuför tiden...när man slingrar alltså....det var till och med sydda kantband på den lilla skapelsen jag hade på mej och som Cissi drog små tunna tussar hår ur....supersnyggt...NOT!!! Men kul såg det ut och lockade till skratt gjorde den.



Glashalt väglag var det när vi åkte hem i eftermiddag...hade regnat isbark, ja, det hade det ju imorse också men jag upplevde det inte riktigt så halt då....Kunde tagit skridskorna till Örebro...men ångrade mej...

Nu ska jag börja läsa den första av tre artiklar som ska plöjas...tror två av dom var på engelska=). Have fun Anki...

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Helena

Fantastisk:) Du är allt bra söt Anki!



Krakm på dig

2010-01-24 @ 20:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0