Ett steg framåt...

Söndag...vad ska man hitta på idag då tro?

Jag ska förbereda inför nya kursstarten imorgon, plocka iordning de grejer jag ska ha med mej och så. Ska bli jättespännande att börja på ny kurs...även om jag längtar tillbaka till praktiken och de underbara människor jag lärde känna där....Saknar ER! Men nu är det dags att ta ett steg till på vägen mot examen, varje steg är värdefullt och för mej närmare det jag vill jobba med.
Läste i studiehandledningen och ser där att det kommer att bli en hel del läsande under väldigt kort tid...har därför börjat att läsa redan. Jag läser och gör understrykningar för då räcker det att kolla understrykningarna inför tentan sen...hoppas jag...Just nu läser jag en bok som heter Våldsutsatta kvinnor. Har läst den förut för den har vi haft en tidigare kurs men tycker ändå den är intressant. Svårt att förstå dock....hur människor kan misshandla, våldta och trakassera den de en gång valt att leva tillsammans med....jag skriver människor för jag är säker på att det inte bara är män som bär sig illa åt mot kvinnor (även om det är vanligast) utan det finns säkert kvinnor som bär sig illa åt mot sina män också...

Igår var ingen vanlig dag...Nej, för det var min mammas födelsedag. Grattis mamma!!!! Vi firade den med pompa, skratt och massor med fika. Det var enormt trevlig och mysigt...kändes underbart att skratta tills man inte längre fick luft.

Nu är det helt plötsligt inte lika vackert ute längre...snön har trillat av träden, snön vid vägkanerna är svarta och skitiga av saltet som vägverket vräkte på så snart det blev lenväder... Synd tycker såklart jag, men ett steg närmare värmen för alla sommarälskare...

Kramelikram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0