Reflektioner kring OS

Ja, jo, jag har väl suttit framför några av sändningarna...jag har nog i ärlighetens namn kanske fällt en och annan tår också.....Callas, Ferrys och Haags medaljer sände signaler till mina tårkanaler att de skulle rensas....jag grät floder...Härligt...

Anja har visst tagit medalj också...bragdmedalj skreks det både på facebook och i media...Vaddå BRAGD?!? Va faan hon kom trea för att en annan åkte ur...är det en bragdmedalj?? Nej, inte i min värld i alla fall. Visst, hon åkte dagen efter en rejäl krasch, men hon var ju okej efter kraschen, hon skadade sej inte så varför skulle hon INTE åka?? Det är ju liksom hennes jobb ju...
Njae...är inget större fan av Anja kan jag erkänna, tycker hon är en riktigt grinfia så fort det går dåligt...finns ingen sportsmanna-anda alls i henne...Nej, även om man förlorar ska man kunna gratulera vinnare och ta sig an pressen med, kanske inte ett leende, men de ska i alla fall göra det...det är också deras jobb...typ...

Sen kan jag tycka att gårdagen skidor när Haag kom tvåa på ett alldeles brilliant fint sätt är värt all heder. Där har vi en riktig kämpe...Me like!! Jag måste bara reflektera lite över kommentatorerna och deras totala fokus på Calla trots att hon var borta för länge sen och trots att vi faktiskt hade en annan svenska som låg tvåa och gjorde "The lopp of her life". Det var både oproffsigt och skamligt att inte lägga fokus på Haag förrän i slutet...Hon var faan KUNG ju!!!!!

För övrigt har jag skrivit klart tentan och det känns rätt så okej...har slitit ont med den så jag hoppas verkligen den blir godkänd.

Peter gör inget annan än kör runt och plogar nu...det driver igen nästan fortare än han hinner köra. Vilket väder!!! Helt otroligt mycket snö ju....fint är det...fast lite opraktiskt kanske.

Ikväll ska vi heja på Barcelona...spelar vid åtta. HURRAAA!!!!

Kramelikram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0