En riktigt bra dag

Idag har varit en bra dag...en mycket bra dag till och med...Trodde inte det skulle bli det när jag kollade in termometern imorse och den stod på -12 härliga grader. Min tanke flög direkt till E20 som igår när jag åkte hemåt var dyblöt av allt salt  de vräkt på....och som idag troligtvis skulle vara som en spegel....Jag gick (för typ 100e gången) ut och kände omsorgsfullt på mina framdäck....nepp, inga dubb idag heller.

Jag beslöt mej där och då på stående fot att idag skulle jag köpa nya framdäck till bilen...med dubb i....mycket dubb...Jag är smärtsamt medveten om att jag missade en fantastisk föreläsning...men tyvärr inget jag var beredd att riskera livhanken för....

Jag begav mej då inåt Degerfors och den däckfirma som ligger där (och som för övrigt har underbar personal) och beställde krängning, balansering och montering på två nya 185/14....Nordman...
Efter en stund kom en av verkstadskillarna ut till mej och bad mej följa med....de nya däcken var för stora!! Hur kan det va möjligt när det var den dimensionen på innan...Ja, ja, han var mycket vänlig och hjälpte mej hitta två 175/14 istället....samtidigt visade han mej bakdäcken...Jag letade och letade och letade...till slut hittade jag ett dubb i det ena...men när jag pillade på dubben så föll den ur....Lika bra att köpa nya bakdäck också tyckte verkstadskillen...Jag höll med honom.

Efter äventyret på däckverkstaden begav jag mej till psykmottagningen där jag hade min praktik och hälsade på två av mina handledare!!! ÅÅÅÅÅÅÅ va det var underbart att träffa dom, det är helt underbara människor och jag lovar att jag satt i bilen och LOG när jag åkte därifrån. Människor man blir GLAD av!!! Love ya girls!!! Träffade även en hel del av de andra goa som jobbar där....ja, det var en kanonidé av mej att sticka dit en sväng=)

Ikväll tänker jag spendera min tid framför teven...först ska jag halvskratta lite lätt framför Solsidan.....sen ska jag kolla på Terminator 3....minns inte om jag sett den förut så jag tänkte det är bäst att kolla igen för säkerhets skull.

Nu blir det diskbaljan en stund....Jadå, jag är fortfarande med i VVD....Ni vet, Våga Vägra Diskmaskin....and I love it=)

Kramelikram alla raringar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha det är skönt med diskmaskin! =) Fast våran är en sådan där liten bänk diskmaskin, så blir att man diskar själv ändå..

2010-02-07 @ 09:57:26
URL: http://purplelover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0