Trasan som sprack....

Å vilken härlig känsla det är nu när det fula, spretiga påskriset ligger i skogen igen och alla kycklingar som barrikaderat mitt hus nu har gett upp och dragit sig tillbaka....Är inte särskilt förtjust i påskpynt...vad har kycklingar och fula kärringar på kvast med Jesus död och uppståndelse att göra....för visst ska det väl vara det som vi först sörjer och sen firar på påsken. Ska ta och forska i hur det kunde bli just kycklingar och påskkärringar som symboliserar påsken här i Sverige...i USA ställer man ut korgar med målade ägg och påskharar...sägs det....Nåja, nu är det väck i alla fall...

Igår åkte trädgårdsmöblerna ut och den första kaffekoppen avverkades ute i solen, mycket mysigt...Å tänk vi plockade julgransljusen ur utegranen också...och Vicce sågade den i bitar så vi kunde dra ner den i skogen.....så nu är den väck...ännu ett steg mot våren antar jag...

Idag var det Örebro och mer C-uppsatsskrivande...gick jättebra och många härliga skratt som vanligt...

Hämtat lite nya kläder jag beställt...kunde ha allt utom en tunika...den var så jävla trång så den sprack i ryggen när jag tog den av mej...kan alltså inte ens skicka tillbaka skiten....Måste verkligen keep up the good work i kampen mot fettet...Bra med såna här motivationsupplevelser lite då och då...

Kramelikram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0