Spretigt ris och tom godisskål

Då var påsken här med allt va det innebär...Jag har traditionsenligt plockat påskris, trots att jag inte tycker det är fint ens...men det ska ju stå där och spreta och va i vägen mest hela tiden så det var väl bäst att dra in en bit träd även i år.
 
Igår gjorde jag köttbullarna och frestelsen så idag har jag skinkan kvar...eller två skinkor rättare sagt för jag ska fixa den som ska med till fam Brink imorrn....Ja, vi ska fira påskafton hos dom så vi åker dit och har med oss husbilen och sover i till påskdagen. Ska bli kul som bara den=) Igår åt vi även upp påskgodiset så det har jag nyss varit till Degerfors och inhandlat nytt...6 mil för lite godis...men är det påsk så är det...då ska man äta godis ju.

Sen är det en grej som stör mej lite när jag ser det...och det har inte alls med påsk att göra.....folk som är ute och går med sina gå-stavar. Ja, jag stör mej inte på att dom är ute och går utan mer på hur dom går....Alltså, man ska gå med armarna i 90 graders vinkel och liksom arbeta med stavarna när man går, verkligen GÅ liksom...men när jag ser folk som går och släpar sina gåstavar efter sig utan att liksom arbeta med dom kan jag inte låta bli att undra varför de över huvud taget har med sig stavarna......Det ger inte mer effekt med stavarna om man inte använder dom rätt...Men det är ju såklart min åsikt..ni får gärna ha andra åsikter...ni kanske gillar att dra era gåstavar efter er och då är det ju fine för er.....men det ser jäkligt löjligt ut....

C-uppsatsen går relativt bra i en period nu, Helena och jag har inledning, syfte och frågeställningar klara och ett brev är ivägskickat till potentiella respondenter...JIHAAA, hoppas vi får ihop några män som vill bli intervjuade av oss...HOPPAS HOPPAS!!

Ikväll är det tacos beställt, så det får det bli.

Kramelikram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0