En sten mindre...

Japp, idag hade vi (Helena och jag) handledning om vår C-uppsats och våra intervjuguider vi gjort inför intervjuerna vi ska ha nästa vecka. Det gick jättebra och han tyckte vi gjort ett bra jobb...När man skriver C-uppsats ska man alltid redovisa den tidigare forskning som finns inom det område man själv skriver om....Det är ganska mycket jobb och jag tror alla mina classmates är beredda att skriva under när jag säger att när det är färdigt har en stooor sten lyfts från axlarna....Idag fick vi grönt från handledaren att vårt forskningskapitel var bra...och det känns fasen i mej helt underbart.

Härligt att träffa så många av vännerna idag. Alla skriver uppsats på sitt håll så det blir inte ofta vi ses men när vi gör det är det jättekul!! Många goa kramar har jag fått idag!

Nästa vecka blir det intervjuer som står på schemat...blir flera turer till den stad vi ska träffa våra intervjupersoner i...Kommer att bli kul......sorry att jag skriver så himla mycket om C-uppsatsen...men det känns som man lever med den dygnet runt...man andas liksom uppsats...det är så viktigt att klara den för gör man inte det får man inte börja nästa termin....och DET mina vänner VILL jag!! Bara att kämpa på...

Ja just ja, jag har gjort mina val till nästa termin också, vi har ju två valbara kurser då och jag valde Yrkesidentitet, yrkesroll och samverkan första halvan av terminen och Socialt arbete med barn och ungdom i det moderna samhället till den andra halvan. Ser fram emot det jättemycket......SEN mina vänner är jag faan i mej Socionom...det tycker jag är helt underbart skönt...hur himla mycket kämpande som det ligger bakom det vet bara VI...vi som gjort det=)...Jo och allas våra familjer och så såklart som sett oss både skratta, våndas, kämpa och gråta....än har vi en bit kvar...men snart så..då står vi där...som SOCIONOMER...och det innebär att jag får jobba med det jag helst av allt vill...äntligen...att man skulle behöva bli över 40 innan man kom hit...men men, var sak har sin tid...

Nu har säkert hälften av er tröttnat på mitt pluggtugg...

Bara en sak till.....Fick tillbaka metodtentan idag...Godkänt!!! Gött=)

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Nina

Grattis till att du blev godkänd på tentan :) och för att de verkar gå super bra gör dig med pluggandet :))) kram

2010-04-23 @ 10:26:06
URL: http://niinakarlsson.blogg.se/
Postat av: Annica S

Grattis till tentaresultatet! Ja, visst var det kul o se lite kompisar i klassen igen:-)Å du, jag tröttnar aldrig på ditt pluggtugg ;-)Kram!

2010-04-23 @ 22:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0