Vem ställer upp på sånt tro??

Lyssnade på radion idag på väg från praktiken och hörde om en undersökning som innefattat 16000 människor. Undersökningen handlade om ett vaccin som minskar risken att bli smittad med HIV. Vid vaccination minskade risken att få HIV med 38% (om jag minns rätt). Okej, låter som en schysst undersökning. Det som jag funderar på är hur de kan få folk att ställa upp i en sån undersökning?

Testgrupp 1 som blir vaccinerade...
Typ...Hej, vill du delta i ett forskningsprojekt där vi undersöker effekterna av ett vaccin mot HIV?
Vi vaccinerar dig, sen ger du dig ut och har sex med X antal HIV-smittade så får vi se om du blir smittad.

Testgrupp 2 som alltså inte blir vaccinerade....
Typ...Hej, vill du delta i ett forskningsprojekt där vi undersöker effekterna av ett vaccin mot HIV-smitta?
Vi vaccinerar dej INTE sen ger du dig ut och har sex med X antal HIV-smittade personer så får vi se om du blir smittad.

Av de resultat vi får fram drar vi sen slutsatser om vaccinets effektivitet.

Missförstå mig inte, jag bedriver ingen hets mot någon eller några utan välkomnar såklart ett effektivt vaccin som kan komma att rädda många människoliv...det jag undrar är hur sjutton man får folk att ställa upp i ett sånt forskningsprojekt????? Skulle DU? Måste säga att jag beundrar de som gör det....där kan man snacka om att göra ett slag för mänskligheten.

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Evalena

Det har du förbaskat rätt i ,hur i hundan får de folk att ställa upp???kram

2009-09-25 @ 07:29:14
URL: http://elkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0