Vad var det jag sa....

Tur att vi flyttade båten från stora, djupa Vänern med alla dess läskiga sjömonster. Mina farhågor...eller rättare sagt min övertygelse om deras existens besannades idag.

Ella ringde mej och berättade om en ENORM varelse hon haft på kroken när de var ute och fiskade idag. Hon berättade att hon kämpade i en kvart utan att få upp monstret till ytan...den drog och drog långt ner i det becksvarta djupet...kastade sej från sida till sida för att till slut slita av lina och återvända till sina djupa undervattensgrottor. Hon fick inte ens en glimt av den så djupt ner var den. Det var den tyngsta varelse hon haft på kroken (Ja, förutom Kent då...hehehe) och hon gjorde en jämförelse med en gädda på ca 14 kilo hon fick på kroken senare....det var ingenting mot monstret sa hon (ja, monstret är ju min version då). Å den gäddan var för stor för deras håv till och med.....

Återigen..Tack å lov att vi flyttade båten till en mindre sjö...det där monstret kan ju svälja hela båten om den blir tillräckligt retad.....Jag sa ju att det är farligt på sjön!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha tänk att jag är lika skraj för vad som döljer sig under vattenytan! FY. Hatar att bada när jag inte ser botten! Så det var garanterat ett monster!

Kramis

2009-09-14 @ 07:30:09
URL: http://purplelover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0