Saknade pappa

Saknade pappa i svampskogen idag. Vicce och jag skulle plocka lite kantareller tänkte vi. Hittade inte många gula kantisar men ett helt fält med vad vi trodde var trattkantareller...ja det var hur mycket som helst. Vi hittade också en jädra massa svamp som vi trodde var taggsvamp..stora och väldigt många...
Vågade inte plocka en enda av dom. Fasen vad jag är usel på svamp.......Både Vicce och jag önskade att vi med tankekraft hade kunnat transportera min pappa och Vicces morfar dit så han hade kunnat försäkra oss om att det var trattisar och taggsvamp vi hittat....suck

Jag smörstekte i alla fall de gula välkända kantareller vi fick med oss hem och de är redan uppätna.

Kramelkram

Kommentarer
Postat av: Evalena

Vad härligt med en skogs promenad det är alltid lika skönt det oavsett hur vädret är..kramis

2009-09-14 @ 08:18:05
URL: http://elkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0