En munk i stjärten..eller en donut kanske

Många konstiga diskussioner har det varit idag...Veronica och jag diskuterade munkar....hon kallar munkar för donuts....jag säger munkar rätt och slätt....vad säger du?? Donuts eller munkar??
Jag trodde för övrigt att donuts betydde jordnötter....men det gör det inte för det heter peanuts....just det.

Vi funderade vidare....hur kan man förresten översätta donuts till munkar.....munk heter ju monk på engelska....
(jo, vi kollade upp det)

Vi funderade lite till....undra varför apa heter monkey på engelska...har det nåt med monk (munk) att göra?? Monk-ey....

Vi sträckte våra funderingar ytterligare....kan det bero på att apor har rosa stjärtar.....ser ut som en munk uppifrån liksom...rosa med hår runt om....hmmmm...eller som om dom rent av har en munk i rumpan

Vi bröt ihop totalt och snackade sen vilt om munkar i stjärten med eller utan choklad....

Ja, jag vet, fantasin får omåttliga proportioner när man är trött...nära till skratt har fått en helt ny innebörd

En bra dag.

Nå, vad säger DU...munk eller donut???

Kramelikram


Kommentarer
Postat av: sara

MUNK såklart! ;)

2009-10-01 @ 19:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0