Att dela skog med svin...

...är inte så himla lätt när det är svamptider minsann. Min finaste svampskog delar jag med en flock vildsvin och deras nosavtryck...eller kanske nosplöjningar vittnar om var det en gång fanns kantarreller.

För att hålla grisarna på avstånd sjöng jag ljudligt "I am alive" (underligt låtval kanske) av Celine Dion på min lilla kantarellplockarvandring. Såg inte en enda liten gris så jag sjöng nog förskräckligt illa=)
Väldigt lite svamp var det...hade pappa varit med hade jag garanterat hittat mycket mer för en bättre svampplockare finns inte på denna sidan jordklotet. Men ett litet bidrag till vår svampälskande son blev det i alla fall.

Nu tillbringar jag kvällen med att plocka älgflugor som smög sig in i mitt hår under skogspromenaden förut och som nu börjar röra på sej. Ni vet vad det är för små sötnosar va?? När de landar så tappar de vingarna...ser ut som fårloppor ungefär, och de bits som attan. Jag känner nåt som kommer krypande på halsen eller innanför tröjan och vips får man va snabb och fånga den lilla jäveln innan den biter mej. Äckligt som bara den.....


Såna här små raringar kryper på mej...de gömmer sej i håret de rackarna...IIiIiiiiiiiiiii, äckligt

För att prata om nåt roligare så var mina föräldrar här och gratulerade Peter i måndags och kan ni fatta, vi fick då en hel hink med lingon!!!!! Så nu har jag frusit ner 4 kilo och kokat sylt på ett kilo. Tuuuuusen tack mamma och pappa!!! Älskar ER!!!

Kramelikram


Kommentarer
Postat av: Evalena

Hmm jag får en känsla av att de där flugorna nog har Peters drag eller "han smyger sig på dig och så vips biter han till" men då jagar du inte bort honom kan jag tänka..AS GARV...Kramis

2009-09-10 @ 07:43:33
URL: http://elkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0