Teknikens under

Idag skulle jag på ett möte på jobbet(praktiken). Jag behövde en bil. Bokade duktigt i fredags och fick bekräftelsen idag...så långt allt väl.
Pigg i benen dansade jag ner i källaren för att hämta ut nyckeln till min hyrbil. Tog den från kroken och började gå mot bilen.
Nu skulle bilen låsas upp, jag började titta på "nyckeln" jag fått i min hand....en kvadratisk klump som hängde i ett slags passerkort eller nåt....hmmmm, var fanns nyckeln???
Började kolla på de minimala små bilder som talade om vad de små knapparna var till och jag fann där ett öppet hänglås=), YES, bilen var nu upplåst och jag kunde sätta mej bakom ratten.
Nästa problem....var faan var nyckeln...alltså den grejen man kör i startlåset....Jag letade, vred och vände på manicken jag hade i min hand...kollade på de minimala bilderna igen men kunde bara hitta hänglås, ett öppet och ett stängt och en knapp som jag tror man öppnade bakluckan med...men ingen nyckel...
Klockan tickade mot mitt möte och jag vred mer frenetiskt på manicken för att på nåt sätt trolla fram nyckeln ur den....
Till slut hittade jag en pytteliten metallknapp...jag tryckte på den och FJONG.....ut flög en nyckel..precis som när man fäller ut en fällkniv....
Jag säger bara en sak...JÖSSES!!!!!
Vad är det för fel på VANLIGA nycklar????

Kommentarer
Postat av: Evalena

jag skulle vilja ha sett din min..fniss

2009-10-19 @ 22:51:48
URL: http://elkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0