Nykär...

Blev alldeles betuttad och förälskad idag när jag var hos mina goa grannar. I vad då?? Jo, i deras nyförvärv, en pytteliten kattunge...lilla Sessan...en 8 veckor störtsöt katt. Nosen var lika liten som hörnet på ett frimärke (bara så ni fattar storleken lite....)

Fick såklart frågan om jag också ville ha en likadan...fast utan vita fötter...ja, hon hade fötter såklart fast de var inte vita. Finns tydligen en till alltså...som behöver ett hem...annars kommer de att avliva den sa de...Vilket förbannat ansvar de la på mej...ta hand om den annars kommer den att dö...

*GRÅÅÅÅT*

Ena sidan säger:
Vet inte hur det kommer att gå med August....kommer han att acceptera en kattunge??....Vill jag ha en till katt??...Det är en tjej som vi måste sterilisera....krångel...bök...strul....orkar inte...vill inte....

Andra sidan säger:
Låt den inte dö!! ...Klart det kommer att gå bra med en katt till!!...August kommer att älska det lilla irriterande krypet!!! ...Sterilisering är lätt!! ...Klart vi kan, orkar och vill!!!

*STÖÖÖN*

Förnuftet säger att det inte är mitt ansvar.....förnuftet säger att jag inte har tid....förnuftet säger att jag egentligen inte vill....förnuftet säger att ibland är det inte rätt att följa förnuftet utan att man ska följa hjärtat...

Kommentarer
Postat av: Evalena

Det där är ett så sjukt tråkigt beslut det skricker från olika håll i hjärnan och hjärtat usch jag vill inte ta över ansvaret men va ska man säga följ hjärtat eller hjärnan hm svårt ..kram på dig och kaffe pannan står på alltid så det var synd att jag missade det i dag gråter en liten skvätt för det ...

2009-10-23 @ 23:05:46
URL: http://elkarlsson.blogg.se/
Postat av: tess

Tack Anki för dina ord... de värmer.



Vi har kommit långt men det tar ju tid detta. Det är ju inte bara. Men vi älskar ju vår unge so han är men vi måste ju se till att vi får den hjälp vi kan få. HAN ska få all tänkbar hjälp så han kan utvecklas till en självständig person. //tess

2009-10-24 @ 14:05:03
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0