Läggdax

Vinden rasar utanför och min tuja som växt sig stor knackar på sovrumsfönstret en våning upp. Regnet hjälper till att göra myskänslan total genom att smattra lugnande på rutan. Såna här dagar är det perfekt att bara vara inne och ta det lugnt, passa på att stryka tvätt kanske eller läsa den där boken man aldrig hinner annars. Såna här dagar ger tid till avkoppling och vila. Jag njuter idag.

Jag och Victor har på förmiddan plockat in trädgårdsmöblerna för att hindra dom från att blåsa bort. Vi tog också bort alla sommarblommor...alla säger jag=), är ganska sparsam med blommor eftersom jag är totalt usel på att sköta dom...Sen kokade jag äppelmos, den blev jättegod...söt men jättegod.

Nu tänker jag krypa ner i sängen och vila en stund för ikväll ska vi äntligen till Ella och Kent för lite mysigt umgänge och skratt. Vi ska kolla på Barca-matchen där och sen blir det kortspel efter det...MYYYYS.

Peter kör hem båten men det hade varit lite krångel med att få den exakt på kärran så hemresan blev lite försenad. Ska bli skönt att få hem båten så man kan städa och tvätta den ordentligt.

Nu ska jag ta min mätta mage och lägga mej raklång en stund. Måste ju vara pigg och alert ikväll....har ju lovat Ella och Kent att de ska förlora i kortspelet...*smile*

Kramelikram.....och glöm inte att njuta även av dagarna med uselt väder

Kommentarer
Postat av: Evalena

Ha ha det blir ni som förlorar vet du för vi har tränat så mycket..såg gubben din när han drogg förbi så jag ställde mig i honör ,jag vet inte om han såg det men båten var kanon snygg..kram

2009-10-03 @ 17:52:12
URL: http://elkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0