Inget bloggande igår inte....

Hemma och lite trött...varit en lång dag, fast skitrolig som vanligt på "jobbet".
Jag är väldigt bra på att vara dålig på att hålla koll i min kalender. Känns så bra när man hittar positiva saker hos sig själv.

Igår blev inget bloggande som ni kanske märkte om ni kollade...inte vet jag...men så är det i alla fall. Jag fick nämligen annat för mej...inte nödvändigtvis roligare utan bara annat....När Vicce duschat klart igår kväll hördes ett illtjut från badrummet varpå jag rusade dit och hittade honom stående på golvet med vatten över fotknölarna...Japp, stopp i avloppet.....och eftersom vi har duschkabin och Vicce i lugn och ro duschade med stängda dörrar på kabinen märkte han heller ingeting förrän han klev ut i blötan....Därav den enorma mängden vatten...Så hur jag tillbringade min kväll kan ni ju försöka se framför er....Slut ögonen och visualisera följande scenario....

1. Jag börjar febrilt plocka upp alla lösa saker som flyter omkring i badrummet....

2. Jag inser det lönlösa i handlingen och sliter av mig brallor och långärmat (ja sen kan ni sluta fantisera för det var allt...) samtidigt som jag upprepar mantrat å Herregud, å herregud, å herregud..eller nåt sånt... 

3. Jag slänger mig på golvet (och ni som varit hemma och sett vårt lilla badrum fattar att bara det var en bedrift)....i decimeterhögt vatten och sliter bort ena sidskyddet på kabinen för att komma åt den fantastiska brunnen som såklart är jävligt långt in under kabinen, när sidskyddet lossnar utlöser rörelsen en slags vågreaktion i vattnet som gör mig blötare än vad som egentligen var nödvändigt...

3. Jag lägger mig i decimeterhögt vatten och försöker nå den förbannade brunnen för att på något sätt försöka få lite avrinning....funderar ett ögonblick på att  hämta sonens cyklop för bättre sikt men beslutar i sista stund att det nog inte är nån bra idé...

4. Efter en lite halvlyckad minimal avrinning står jag där i plaskvåta kläder och moppar upp en enorm mängd (icke mätbar) vatten från golvet

5. Slutligen står jag där nöjd och tittar på mitt alldeles nyskurade badrumsgolv och tänker...Tja, det blev ju i alla fall rent....


Kommentarer
Postat av: Evalena

Det är tur att man kan se det positiva i allt elände , kram

2009-10-29 @ 06:51:41
URL: http://elkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0