Hemmadag

Victor har studiedag och jag har en pluggdag hemma, ska lägga till bilagor och kolla igenom arbetet till första seminariet bara. Vi sov länge och har inte planerat nåt särskilt för dan. Det ska bli skönt att bara vara. Jo, det kommer en kompis till Vicce hit sen bara...

Det börjar bli dax att välja inriktning till nästa termin också...jag har hela tiden varit inställd på barn och familj men jag vet inte längre. Väljer man en sån inriktning känns det som att tränga in sig i ett hörn liksom....jag vill välja nåt jag har användning av i alla inriktningar i arbetslivet sen, inte nåt specifikt. Skulle i och för sig vilja ha lite av varje inriktning.....Funderar på att välja missbruk och behandling för jag känner att det är kunskap som är värdefull oavsett vilken inriktning man väljer att arbeta med sen...Det finns ju så många olika former av missbruk. Ja, jag tror det är en vettig inriktning att välja för mig, eller socialt arbete nationellt och internationellt men det känns inte klockrent heller...Jag ska använda Peter som bollplank och så ska jag ringa mamma och bolla ideér och tankar med henne. Vi får väl se var jag landar...

Är det nån mer än jag som velar i sitt beslut??

Dax att fortsätta göra ingenting..å så skönt.

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Sara

Nej, jag är bombsäker på vad jag ska välja och det är samhällsarbete! :)

2009-10-06 @ 16:10:44
URL: http://sarablabar.blogg.se/
Postat av: sara

Tack :) När jag sökte socionomprogrammet trodde jag att jag ville jobba inom annat först och välja barn- och familj som de allra flesta, men jag har kommit på andra tankar som passar mig bättre :) Jag hoppas du snart kommer på vad du vill jobba med också så du kan välja en inriktning som passar dig. Vad har du för planer framöver? Vad skulle du vilja jobba med? KRAM

2009-10-06 @ 17:34:21
Postat av: Annica

Jag funderar på det här ett tag jag också. Svårt att veta nu vad som är mest intressant att läsa, samtidigt vad man mest har nytta av i framtiden..Det tål att tänkas på ;-)Kram!

2009-10-06 @ 19:45:18
Postat av: Malin

Jag är ganska säker på att jag kommer välja barn och familj. Känns ändå som att man kommer lära sig en hel del där också, och inom socialt arbete så möter man ofta personer som har barn och en egen familj och ska alltid ta hänsyn till barnets bästa. Därför tror tycker jag att även det är ett ämne som är brett=) Sedan så är jag inte speciellt intresserad av samhällsarbete, dock kanske lite mer intresserad av missruk.

Kram

2009-10-08 @ 06:57:03
URL: http://purplelover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0