Hemma igen

Ja igår stack vi iväg till vårt lilla smultronställe Skribotjärn med Ella, Kent och Simon. De hyrde stugan som finns där och vi hade husbilen såklart. När vi landade intill igår kväll var klockan bortåt halv åtta och det var ganska mörkt...fullmånen gav oss lite ledsyn i alla fall. Vi tände grillplatsen vid sjön och grillade korv och mös. Fast det var minusgrader ute så var det ganska varmt och skönt runt elden.

Mätta och belåtna satte vi oss i stugan och spelade lite kort, tog nån cider och bara hade det mysigt....jag fick en fyrtal förresten..hehehe...YES!! 

I morse drog vi igång operation fiskelycka....Riktigt tidigt hade de som var uppe hört vargarna yla...skit att jag missade det...Nåja, vi fiskade hela dan och hade elden brinnande vid sjön hela tiden. Peter fick en riktigt grann regnbåge....äsch, jag visar lite bilder istället=)


Ella in action....


Inget är som väntans tider.....


Inte en krökning på spötoppen.....


Vicce och Simon cyklade MYCKET.....


Änderna höll oss sällskap hela dan...och de älskade bullar och korvbröd...Visste ni att änder låter som marsvin när de pratar med varann.....


Vicce och Simon höll koll på brasan...


Plötsligt så händer det....


Nygrillad regnbåge är underbart gott....


Nejdå...alla spön är inte Ellas...

När det sen började kyla av och mörkna så åkte vi hemåt.

Vi stannade i Filipstad och tände ljus på ett par gravar, min gammelmorfar och min gammelmormor. Min gammelmormors grav var det speciellt att tända. Mycket speciellt!!

En kanonbra dag. Tack go vänner!

Kramelikram


Kommentarer
Postat av: SFK Filip

Trevlig att Skribotjärn är ett smultronställe.

Fina bilder.

Hoppas du återkommer.

2010-04-22 @ 14:33:59
URL: http://www.sfkfilip.com
Postat av: Anki svarar SKF Filipstad

Hejsan. Kul att du hittade till min blogg. Ja vi är en ganska aktiv fiskefamilj och åker ofta runt till olika fiskelägen. Skribotjärn är ett favoritmål för det är så fint, välstädat och välskött ställe. Dessutom är det otroligt fint för barnen att vara med där. Det brukar kanske inte nappa så mycket men det handlar kanske om vår utrustning hehe....men vyerna uppväger lätt.



Mvh Anki

2010-04-22 @ 17:31:44
URL: http://lamasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0