Urk-mode

Satt i godan ro och drack mitt kaffe samtidigt som jag bläddrade i en tunn Ellos-katalog...nåt reablad som damp ner här om dan. Plötsligt får jag de DET HÄR:

Alltså stickade raggsockor med sula på....Antingen är det jag som är hopplöst omordern eller också har nån modesnubbe varit hög när dessa designades...Det var i alla fall det fulaste i skoväg jag sett under mitt snart 42-åriga liv. Jag ber om ursäkt om nån jag känner just inköpt dessa med stor glädje men alla har ju inte samma smak...och detta var definitivt inte min.

Rent praktiskt då om man bortser från själva utseendet så måste det vara ohyggligt att gå med dessa i snö...för att inte tala om snöslask....Nope, ett riktigt URK-mode tycker jag...

Tänker att min mamma som är världsbäst på att sticka raggsockor kanske i samråd med nån skomakare kan tjäna storkovan....Go mamma Go!!! Vi snackar affärsidé...vi snackar stora summor...vi snackar lättlurade köpare.

Kramelikram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0