Ordets makt

Har haft en bra dag hemma med Vicce. Det blev ingen magsjuka som tur är så imorgon är det planerat att han ska till skolan igen. Sen följer han med Nils hem efter skolan är det bestämt...det blir bra.

Sydde upp mina nya julgardiner förut....de blev till och med lika långa vilket är en bedrift kan jag lova.

Läser arbeten från de andra gruppmedlemmarna inför seminariet och en tjej är värsta ordbajsaren...hon svänger sig med en massa komplicerade och konstiga ord så man tappar sammanhanget i texten. Jag förstår orden men de gör på nåt sätt så att texten hackas sönder...det märks att hon verkligen ansträngt sig för att slänga sej med svåra ord. Mycket svårläst och jobbig fallstudie som jag är superglad att jag inte ska opponera på.

Imorgon ska jag till praktiken igen...om Vicce ska va hemma så stannar Peter hemma...jag har en del jag vill fixa med innan helgen på praktiken. Åker i alla fall in halvdag...

Tänker på min goa kompis Ella som har så jäkla ont hela tiden...i kroppen. Hon är en riktig kämpe och har som tur är fina barn som hjälper henne. Det är så lätt att säga kämpa på och såna äppelkäcka kommentarer och jag tror att jag glömmer ibland att det är ju faktiskt det hon gör hela tiden...kämpar på menar jag...det gör ju såna kommentarer ganska överflödiga. Men det är svårt att hitta ord...ord är ibland också överflödiga, kan ibland räcka med en tanke. Tänker på dej tjejen!!!

Var rädda om varann där ute i höstrusket och mörkret

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Evalena

Det som är så skönt är att jag vet att du finns där när man behöver prata och jag vet att du vet att det är lika för mig så jag tror att vi med största sannolikhet vet vart vi har varandra och det är 200 procent "grejt"..kram

2009-11-27 @ 07:57:32
URL: http://elkarlsson.blogg.se/
Postat av: Anki

Så sant!!



kram

2009-11-27 @ 08:07:00
URL: http://lamasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0