Vilken mysig helg

Helgen har varit så himla bra så jag har inte haft lust att vara inne ens så länge att jag hunnit skriva i bloggen....

Valborgsmässoaftonen tillbringade vi vid en vacker sjö full med fisk med våra grannkompisar. Vi hade med oss Vicces kompis Nils också och vi hade underbart vacker väder och god fiskelycka. Vicce drog upp en vacker regnbåge och en öring och Peter drog en regnbåge...Jag hade tre hugg och hade med firrarna ända fram till brygga då linan gav sej....måste verkligen byta lina....
Kvällen tillbringade vi rund lägerelden där vi grillade och drack lite cider och mös.....fredag morgon steg vi upp sex och fiskade sen hela dan. Det var en otroligt fridfull och härlig helg.

Lördag morgon steg jag upp tidigt och åkte till Åtorp där vi i föräldraföreningen ordnat en loppis där vem som helst fick hyra sig ett bord och sälja sina grejer. En hel del bord blev det men som vanligt svek en stor del av Åtorparna. Vi hade annonserat i två tidningar och satt upp lappar på flera ställen men ändå blev uppslutningen ganska dålig. Åtorparna går man ur huse när det är traditionsenliga grejer som typ Nysundsdan, Julskyltningen och sånt...men nya ideér verkar vara skitsvårt att få dom att komma till. Det var likadant när vi anordnade bytardagen i vintras....extra konstigt när all vinst går till skolbarnen........Men vi som var där igår hade en himla trevlig stund och jag fick med mej bland annat en cykel till Vicce hem.

Lördag kvällen skulle vi varit med kompisarna Ella och Kent och norsat....mamma och pappa hade tänkt sej ner också eventuellt men vi var så jäkla trötta så vi orkade verkligen inte. Vi låg framför Robinsson och sen dröjde det inte länge förrän vi sov sött och länge....

Strax är det fotbollsmatch för Vicce, första seriematchen för i år.....Hoppas det går bra för grabbarna och tjejerna!!! jag ska i alla fall heja så det hörs till Happaranda!!

Kramelikram!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0