Sicken dret

Robinsson....vicken besvikelse...enligt mej fanns ingen annan vildmarksmänniska än Jarmo i det gänget som var kvar...Ellenor var för mej inte ens ett alternativ...snacka om att glida på en räkmacka. Ja, det var synd, men finalomgången var spännande och underhållande precis som de andra avsnitten. Robinsson är en riktigt bra tevesatsning tycker jag.....

Nysundsdan har gått av stapeln idag. Ungarna i Vicces klass har sålt bröd och vi sålde slut på ett par timmar, folk handlade kanonmycket bröd. Jättekul var det. Förutom försäljning av allehanda ting så var det sk tjurracet, en springtävling för endast män och pojkar. Småstjärnorna, tipspromenad, bilutställning, hunduppvisning, brandbil som ungarna fick sitta i och undersöka, ridning för de kids som ville, ett troll som gjorde ansiktsmålning på alla som ville, en clown som vandrade omkring...Ja dagen har bjudit på mycket kul och hela Åtorp går man ur huse när det är  nån sån här tillställning. Jättekul!!!

Jag har fått en "snygg" bonnbränna på vänsterarmen....bara på vänsterarmen...Vad en bonnbränna är?? En solbränna med en snygg t-shirtkant på halva överarmen....inte fint alls...känns inte fint heller för den delen.
Jag gillar inte ens värmen och den äckligt brännande solen... På sommarn kommer mitt pustande och stånkande jag fram....svårt att njuta i nuet när solen bränner sönder mej och allt annat levande...svårt att njuta när man hela tiden går omkring och känner sej som en kyckling i en grill......men jag försöker, jag söker mej till skuggan och försöker njuta av svalkan där....

Fotade en fågelunge som tittade ut ur holken förut idag, ska lägga in den bilden imorgon så ska ni få se. Hoppas det syns bra bara.

Nu ska jag lägga mej och samla kraft inför morgondagen, då har vi fotbollsmatch....å så är det ju MORS DAG!!!!!

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Evalena

Solen som är så underbar...men det är skönt i skuggan också..kramar

2009-05-31 @ 13:25:11
URL: http://elkarlsson.blogg.se/
Postat av: Nina

jag håller totalt me om robinson! jarmo var så värdig vinnare! kram

2009-05-31 @ 20:08:52
URL: http://niinakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0