Marknadsnougat

Ja jag har gjort marknadsnougat till morgondagens försäljning med Vicces klass.

Här kommer receptet för den som blir sugen....

Marknadsnougat

Du behöver:
6,5 dl vetemjöl
4 dl florsocker
1 dl cacao
6 dl strösocker
125 g cocosfett (fast jag använder alltid margarin för det blir godare)
1 3/4 dl vatten

Gör så här:
Blanda mjöl, florsocker och cacao i en skål



Blanda sedan socker, cocosfett (eller margarin) och vatten i en kastrull och låt det koka upp



Häll det varma i mjölblandningen och blanda ihop snabbt, helst med elvisp.
Bred sedan ut smeten på ett bakplåtspapper i en långpanna och låt det stelna ca en timme.



Skär sedan i bitar



Sen är det bara att äta och njuta.
Barnen ska ju sälja nougaten imorrn så jag gjorde pappersstrutar av naturfärgat omslagspapper som jag fyllde med nougaten



Satte fina etiketter på.....



Färdigt!!!



Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken duktig husmor du är ..det blir gott att inhandla i morgon.. kram

2009-05-29 @ 23:28:04
URL: http://elkarlsson.blogg.se/
Postat av: Evalena

Härligt bröd vi fick köpa av alla sorter ,svärmor blev överlycklig..kram

2009-05-30 @ 22:27:48
URL: http://elkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0