Vårtecken...

Första dan på veckan och den har varit riktigt bra. Började förmiddan med grupparbete i Örebro, vi förberedde oss inför seminariet på fredag....det var intressant och jag lär mej jättemycket av våra gruppdiskussioner.

Efter gruppandet var det dags för snabb lunch och sen föreläsning om existentialism...fråga mej inte vad det betyder för jag blev inte mycket klokare utan ska läsa in mej mer ikväll. Tror det handlar om att människan alltid har ett val, vi kan antingen ställa oss som offer och vara den utsatte eller så kan vi välja att vara aktiva och göra val som leder till nån förändring. Ganska sund filosofi även om det än är lite luddigt i min hjärna, men det kommer nog.

På hemvägen såg vi fullt med svanar och kanadagäss på en åker..helt underbart...sen när jag kom hem kom det en härlig flock svanar och flög över mitt hus och lät sådär vårigt och skönt......ja, jag gillar fortfarande vintern, missförstå mej inte nu men de första vårtecknen är alltid någe visst.
Nu ska ni stanna upp alla ni som längtar till våren, vi satt just och pratade det i bilen på väg hem från Örebro idag att man längtar hela tiden till någe mer...Nu kommer flyttfåglarna...då längtar man till snön försvinner..när snön försvinner längtar man till första tussilagon...sen efter första vitsippan...sen till badväder....är det för varmt och torrt längtar man efter regn...är det en regnig sommar vill man ha sol....rätt som det är så är hösten här med sitt mörker och rusk och man har inte njutit av en enda sekund av allt det där som man längtade efter för man längtade sej igenom alltihop efter något annat än det som just var i nuet.
Stanna upp och njut i nuet. Njut av flyttfåglarnas läten över huvudena och hälsa dom välkomna med alla sinnen...skit i att det ligger snö kvar för det första vårtecknet är ju här NU....NJUT AV DET DÅ!!!  För det längtade vi ju efter i vintras.......

Tänk vad många som lever sitt liv och hela tiden längtar efter något.....jag tycker man ska va här och nu, det är ju i nuet vi är...inte då och inte sen utan NU.
Fasen vad filosofisk och djup man blev då....jaja...det bjuder jag på.

Vicce har varit hos sin kompis Simon idag och de har haft underbart kul. De har jämt kul de där två grabbarna och idag var det nog två marsvin som hade fångat deras uppmärksamhet tror jag....och egenhändigt gjorda chokladbollar som de åt med hela kroppen:).

Nu ska jag plugga resten av kvällen.....Imorgon är det återigen Örebro hela dan. KUL!!!

Kramelikram!!!

Kommentarer
Postat av: sara

Ja, jäklar vad filosofisk du blev nu ;) Haha, närå.. jag håller helt och fullt med, man måste njuta av nuet annars förlorar man så extremt många fina stunder. Det gäller att "vardagsnjuta", dvs njuta av små saker (kanske med de allra flesta sinnen) som finns runtomkring oss hela tiden :) kram på dig, vi syns imorgon!

2009-03-09 @ 22:03:30
URL: http://sarablabar.blogg.se/
Postat av: Evalena

Ja visst är det skönt att våren är på väg . De hade det "gör sköj"..Kram

2009-03-10 @ 06:09:41
URL: http://elkarlsson.blogg.se/
Postat av: Evalena

Jo le kunde man göra i efterhand men nu ler man inte för bilen läcker bensin som satan...Kram

2009-03-10 @ 17:20:12
URL: http://elkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0