Till bords vi gå....

...och äter vaddå???
Jo en tacopaj va planen men då jag drog ut skafferilådan upptäckte jag att mjölet va på upphällningen....vad blev det då då.....jo en tacogratäng alá Me. Receptet finns men då som paj och då har man allt i ett förgräddat pajskal istället...och utan chilisås.....

Så här gjorde jag

Fixade till köttfärsen, alltså brynte den och hade i tacomixen, hällde det i botten på en ugnsfast form.

Sen gjorde jag själva geggan som ska va uppepå färsen och där i hade jag 2 dl creme fraishe, 4 msk majonäs, lite chilisås, tre hackade tomater och ett par nävar riven ost...lite svartpeppar....

Sen in i ca 200 grader tills en gyllenbrun färg visar sej...sen serverades det med jasminris....

Prova om ni törs...jag vågade;)

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Evalena

åååå vad smarigt jag älskar taco..kommer till er och äter..

2009-03-13 @ 07:41:10
URL: http://elkarlsson.blogg.se/
Postat av: Sofie

De där ska jag allt prova! :)

2009-03-13 @ 13:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0