Produktiv och intressant dag....

Ja förmiddan ägnade vi åt föreläsningar om eklectiskt arbetssätt (när man använder sig av mer än en teori i sitt arbete), det var skitintressant och man fick en hel del aha-upplevelser. Kul.

Efter lunchen grupparbetade vi och produktiv som min grupp är så jobbade vi på och hann en hel del.

Dagen har haft sina poänger och jag har skrattat hysteriskt vid flera tillfällen...värst var det kanske i bilen hem och de skratten kommer jag att ta med mej och plocka fram när det är tråkigt nån gång...jag lägger dom i min väska med glada saker.

Peter kom hem med nån likör som heter Southern Comfort och den hade han fått tips om att man skulle blanda med en del likör och två delar coca cola...Nu har vi ingen cocacola hemma så den dundernjutning som utlovades får vänta till en annan dag...och recentionerna av blandningen också då såklart.

JAG ÖNSKAR MEJ JUST NU

Lite mer tid
Mindre böcker kvar att läsa
Mindre kvar att skriva till på fredag
Lite mer ork

Med andra ord känner jag mej lite småstressad inför det arbete jag har att göra denna vecka...lite småstressad inför allt som måste läsas inför tentan och lite för trött för att riktigt kunna känna att jag kommer allt att hinna.
Visst får man väl känna så ibland??
Men jag vet ju att jag kommer att hinna men den vetskapen sitter bara i huvet...skulle önska att vetskapen flyttade ner sej till magen också.

Nu ska jag koka fisk och göra en smarrig äggsås......

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Vigdis

Tack så mycket för din fina kommentar =)

Hoppas fisken blev god, och att du hinner med allt ditt pluggande.

Kram

2009-03-10 @ 18:58:02
URL: http://nyandning.blogg.se/
Postat av: sara

haha, alltså jag sa ju att jag inte var helt insnävad på ostrukturerat, men jag tyckte ni bara förespråkade semi-strukturerade (åtminstone M.J), det måste ni ha lagt märke till.. Jag håller med om att det är bra att diskutera för då öppnas många dörrar, och det är ju just därför jag "sätter mig emot" den semi-strukturerade lite ocskå, för att det känns som att ni (några av er?) bara accepterar semi utan att tänka kritiskt eftersom det är den man kan mest om. Det är ju lätt att välja på grundval av det, det är väl mycket därför jag sätter emot lite, bara för att vi ska tänka lite längre också.. jag är inte helt säker på den ostrukturerade (och man blir ju knappast mer säker när alla ni andra sätter er emot det jag säger) men samtidigt köper jag inte semi heller rakt av. Sen funderar jag verkligen över hur insatt Katarina är i sådana metoder och vilka svar vi kommer få ifrån henne. Jag tycker iallafall att man kan få bra svar från lärare många gånger, men samtidigt går vi ju den utbildning vi gör för att lära oss att fatta egna beslut och ha egna omdömen, eller hur. Jadu, jag vet inte, jag tycker bara att man måste vara mer kritisk till sitt eget tänkande. "Hur kan jag tänka annorlunda?" haha;) Lycka till med plugget inför fredag. Kramkram

2009-03-10 @ 21:12:14
URL: http://sarablabar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0