Örebro idag

Ja idag ska jag till Örebro, åker om tjugo minuter alltså kvart i åtta. Victor har nyss klivit på bussen till sin skola.

Jag tänkte sitta i biblioteket och plugga på förmiddan för jag har ingen föreläsning förrän 13,15 och den handlar om kognitiva teorier och metoder. Ska bli jättespännande för på onsdag ska vi ha kommunikationsövningar med hjälp av den teorin. Lite tankens makt-tänk.

Jag har en del att läsa på förmiddan alltså fast mest tänkte jag repetera lite behaviorism och psykodynamisk teori. Jag har läst så gott som allt men lite repetition skadar aldrig för det här med teorier är superviktigt och faktiskt himla kul och spännande.

Inatt fastnade jag framför lantmäteriets hemsida och hittade där en massa dokument om ägarbyten, avyttringar av mark, skiften och kartor över mitt område. Försökte hitta papper som handlar om just mitt hus men jag tror inte jag hittade nåt, ska fortsätta ikväll. Det var helt sjukt kul!! Har du ett gammalt hus så gå in på www.lantmäteriet.se och klicka på historiska kartor. Välj sen avancerad sökning för bästa resultat.
Jag ska även göra det och leta efter mina gamla anors hem på 1800-talet, det ska jag försöka hinna ikväll. Spännande.

Okej, ha en bra dag, det ska jag försöka ha.

Vi ses ikväll om ni vill.

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Evalena

Helt otroligt vad spännande och ett stort tack för tipset ..

2009-03-02 @ 22:19:21
Postat av: Evalena

Helt otroligt vad du kan leta på och hemskt mycket tack för tipset ..det kan bli många långa nätters läsning..

2009-03-02 @ 22:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0