Nysnö

Hela 1 dm nysnö har det dimpit ner under natten....öppnade ytterdörren igår kväll och skulle släppa in August..ja kissen vår alltså...och en vägg av feta snötussar slog mej i ansiktet.....när jag nu ser resultatet måste det fortsatt en bra bit in på natten. Men det är strålande vackert och solen skiner nu från en klarblå himmel.
Måste ge pippisarna lite käk bara...de flugor som fanns har nog drunknat eller frusit fast nånstans för det är 7 minusgrader också.

Vicce har just åkt till skolan, bandyturnering idag...ja, han får spela fast lovade vara försiktig. Han tycker själv att han är tillräckligt bra och jag får helt enkelt lita på hans omdöme. Han haltar inte längre och jag har inte sett att han haft ont på ett par dar....jag vet att han inte skulle utsätta sig för risken att få så ont igen. Lycka till idag 4an, 5an och 6an som kommer att kämpa tappert. Fingers crossed!!!

Nu ska jag mata fåglarna, hämta lite ved så jag får eld i pannan och sen mina vänner är det dax att dyka ner i den kära litteraturen igen....bara ifall nån glömt det så har vi tenta imorrn...

Kramelikram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0