My lucky day...

Faktiskt så känns det så, det har varit en kalasdag.
Imorse åkte jag till frissan och sa jag vill att mina öron ska synas fast jag vill inte bli snaggad...å så vill jag ha lugg som hänger ner....går det? Frågade jag Elinor som min frissa heter. Hon sa att ja, det kommer att bli jättesnyggt på dej..vi gör så och så och så.....blir det bra? Ja, kör i vind sa jag...och det gjorde hon. Av åkte håret och jag blev hur nöjd som helst. Håret blev verkligen skitsnyggt när hon stylade till det...om jag kommer att få till det så här snyggt imorgon bitti det återstår att se.
Hon är riktigt proffsig min frisör...hon skulle nog kunna göra en skurmopp snygg.....

Efter frissan åkte jag till Vicces skola och kopierade lappar som barna skulle få med sej hem idag...vet inte om jag berättat men vi ska till Ekehagens forntidsby med ungarna....eftersom jag är klassmamma så fixade och donade jag med det.
Sen har jag fixat så vi (ungarna och jag) ska sälja bröd på Nysundsdagen (som är ett "man ur huse"-event med försäljning, lotter och allmänt trevligt umgänge....de fick en lapp med det också med sej hem.

Nåja....sen åkte jag vidare till mataffären och inhandlade lite till mitt hungriga kylskåp, det var ju hungrigt igen...jag fattar inte....men nu så, matat och rapat ordentligt.

Klockan var ganska mycket när jag kom från affären så jag beslöt att vänta in Vicce så han slapp bussen idag...Jag gick till min gamla arbetsplats, dagiset, och hälsade på och sen fikade jag på Åtorps enda fik. Sen var det dags för hemfärd och här sitter jag nu.....snygg i håret men helt mörk under ögonen, glåmig och trött.....ingen kalaspingla direkt...

Har en skinkstek på spisen..jag älskar mat som klarar sej själv.

Nej, nu ska jag rycka upp mej och börja plugga lite, jag ska skriva lite inför kommunikationsövningarna imorrn......KBT....intressant.

Ja, kramelikram så hörs vi ikväll igen om ni vill och jag är vaken;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0