Lugn dag...sååå skönt...i hälsans tecken

En sån här lugn dag har det inte varit på länge men jag antar det var välbehövligt. Blir så trött av att inte göra nåt bara..gäääsp....uppiggande jag är va??

I brist på bättre saker att göra tittade jag på nåt "Måbra-program" tidigare idag. Där skulle matexperten genom att visa personerna med olika typer av problem med sin mathållning hur deras bajs såg ut. Mmm, de fick alltså ha sina små bajskorvar i en plastburk med lock.....de satt med mask för ansiktet och tog bort locket...experten talade om sakligt och snyggt varför bajset luktade så förskräckligt illa och varför det såg ut som det gjorde...hon  fortsatte orera om bajset genom att tala om att personen med mathållningsproblem utifrån konsistensen på bajskorven förmodligen hade gegigt bajs kvar i tarmen på väggarna...ja ni hajjar upplägget på programmet va!?!.....Har TV ide´torka???? Eller varför sända teveprogram där människor sitter och luktar på sina bajskorvar???

Nåja...nyfiken som jag är så innan jag skrev det här inlägget tänkte jag hitta nån länk så jag kunde visa er vilket program det var...jag hittade ingen länk men mycket annat i bajsens tecken....Visste ni att det finns en engelsk bok som behandlar just bajs..den heter "What your poo can tell you about your health"......julklappstips för nån med idétorka kanske........Jasså inte det nej...

Sen såg jag i en tidning appropå bajs.....visste ni att var fjärde person går omkring med bakterier från sin egen avföring på händerna.....tänk på det nästa gång ni handlar frukt (som massor av folk klämt på innan du kommer dit) och för att inte tala om nästa gång ni tar nån i hand.

Och med detta säger jag kramelikram för nu.....och glöm inte att tvätta frukten innan du tar ett bett nästa gång.....

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag undrar bara hur någon kan titta på ett sånt program, gjorde ingen det så sändes det inte något, men det är klart något nöje ska man ju ha på en lördag.

PS. Sagt med glimten i ögat

2009-03-08 @ 10:17:21
URL: http://lamasen.blogg.se/
Postat av: Evalena

Vi hade det lugnt här med och gud vad skönt det var..

Kram

2009-03-08 @ 11:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0