KBT och guitarr hero

Ja det är väl summan av min dag ungefär...lägg till lite mat så har vi det nog tror jag.
Det började ju i skolan med en förmiddag i bibblan med pluggning...jag gillar verkligen de gröna fåtöljerna där...sååå sköna.
Efter pasta i teknikhuset var det snart dax för föreläsning om KBT...det betyder kognitiv beteendeterapi och den föreläsningen var den bästa på länge. Man fick en superbra inblick i de metoder och den teknik man använder sig av i sessionerna. Vi ska få öva på att kommunisera på det viset på onsdag, det ska verkligen bli skitkul att få "leka terapeuter" med varann:).

Det grundläggande i KBT var att tanken, alltså det vi tänker, utlöser en känsla som gör att vi agerar på ett visst sätt. Förändrar man då tankemönstret i den specifika situationen kan man också ändra hur man mår. Skithäftigt och lät så jäkla lätt när den psykoterapeut som föreläste för oss sa det men är förmodligen otroligt svårt i praktiken.

Nåväl..ska inte tråka er med fler detaljer....hemresan var fylld av härlig snö, den yrde, slaskade och gjorde vägbanan onödigt hal. Men hem kom jag och efter kvällsmaten var det guitarr hero för hela slanten...det är verkligen skitkul och jag är hur bra som helst på "Rock me like a hurricane" med Scorpions...ja, jag skulle nog säga GRYM...men det skiter jag i..hehehe, skojar såklart........älskar för övrigt den låten.


Ja ja, jag seeer helt nördig ut men hur skulle du själv se ut tror du uppkrupen i sonens säng i morgonrock och fullt koncentrerad på Scorpions dunderlåt? Va!?!

Nu ska jag faktiskt sova..tänkte komma isäng i tid idag...

Hörs med all säkerhet imorrn..ja jag kommer att vara här i alla fall

Kraaamelikraaaam

Kommentarer
Postat av: Evalena

Du ser verkligen ut att vara inne i låten..

2009-03-03 @ 07:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0