Idag har jag lärt mej....

...massor.

Föreläsningen om att möta människor i kris och sorg fortsatte med samma intensitet idag.
Idag grät jag rejält..inte för att jag var ledsen utan för att jag var otroligt rörd...och berörd...Vi fick ta del av ett brev som en flicka på nio år skrivit till sin mamma som dött....jag tror inte en enda av oss som var där lämnade föreläsningen oberörd.
Jag har lärt mej massor som sagt idag...

Det är inte farligt att vara ledsen
Det är inte farligt att prata med en sörjande om döden..
de blir inte ledsna av det för de är redan ledsna
Det är aldrig farligt att ställa en fråga
Man kan inte komma igenom en sorg man inte varit i
Jag är jag och du är du
Barn behöver vara med, barn behöver veta
Fantasier är alltid värre än vetskapen

+ massor mer

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Evalena

förstår att du blir berörd men jag tror det är nyttigt man lär sig tänka och känna på ett helt annat sätt..

2009-03-17 @ 21:15:57
URL: http://elkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0