En underbar morgon...

med kameran i högsta hugg.....
Ute på min gräsmatta knallade en stor pippi omkring och såg allmänt förvirrad ut...jag haffade då kameran och smög ut (se med kudden kvar i ansiktet och håret som en plym runt skallen) för att försöka föreviga denna vackra fågel. Tyvärr pep han in i skogen så jag hann inte fånga honom på bild (och jag hoppas ingen fångade mej på bild) men så här såg han ut i alla fall, en tjäder.


En fin upplevelse på morgonkvisten.

Idag ska det städas på förmiddan sen hämtar jag Vicce i skolan och vi åker och handlar inför helgen. Ska byta en bandyklubba också.....

Igår var vargarna i närheten igen. En granne en liten bit härifrån satt igår morse och tittade på fyra älgar i trädgården, rätt som det var skuttar två vargar blixtsnabbt ur skogen och sätter efter älgarna. Vargarna fick troligtvis fatt i kalven så jägarna var ute på spårning igår så den inte skulle bli liggande skadad. Måste varit en sjukt häftig upplevelse att se naturens eget skådespel. Otäckt såklart med kalven men ändå inte otäckare än när skjutkåta och adrenalinstinna jägare sitter i sina älgtorn och skadeskjuter djuren. Då är det naturligare med djuren för de dödar inte för nöjes skull utan för sin överlevnad. Nej, jag är inte vegetarian, det är det som är så himla sjukt men det är inte dödandet för att få mat i frysen jag motsätter mej utan attityderna och inställningarna hos en del av våra så kallade "viltvårdare"...pyttsan säger jag bara...en del av dom vårdar inget annat än sitt eget fritidsintresse.

"Ååååhhh, du och ditt skjutglada gamla finger......"

Ha nu en riktigt skön dag!!!
Kramelikram!!

Kommentarer
Postat av: Annica

Kram på dig också!! Ha en underbar helg!

2009-03-20 @ 09:48:51
Postat av: Evalena

Helt rätt , vilken underbar känsla att se djur så där på morgonen , hel mysigt

2009-03-20 @ 10:00:48
URL: http://elkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0