Järnrikt och härligt brunt

Efter regn kommer solsken sägs det ju och det verkar stämma ganska bra. Solen skiner på ett svalt och skönt sätt idag, till och med jag gillar temperaturen idag. Skönt!!

Igår fick vi tömma ur hela poolen för vattnet blev först grönt sen brunt när vi hade i kloret. Det såg skitäckligt ut. Sköljde ur filtret igår och det var liksom rostbrunt. Jag googlade för att få lite tips och råd och kom fram till att om vattnet innehåller mycket järn så reagerar det med att bli brunt och grönt när man häller i klor. Jaha, det var ju skitbra, då får vi helt enkelt byta vatten var fjortonde dag eller kanske till och med varje vecka om det är riktigt varmt....varför ska det va så himla krångligt?
 
Jobbar delad tur idag vilket innebär att jag först jobbar mellan sju och ett sen mellan fyra och åtta...lång dag alltså. Peter tog med sig Vicce ut på en fisketur med båten så förhoppningsvis får vi gös till middag ikväll. Skulle vara smarrigt. Då bryr jag mej inte om att åka hem på rasten utan åker hem till mamma och pappa istället, det blir mysigt.

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Evalena

Jobb jobb jobb ,hoppas du får lite avkoppling i kväll nu men Peter tar väl och ger dig helkropps masage nu när du har jobbat hela långa dagen eller??

2009-07-05 @ 20:24:02
URL: http://elkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0