Hjärtskärande pip

Dagen har gått sin gilla gång. jag har jobbat....mycket att göra som det alltid är just nu....Ute har det regnat ett oerhört blött regn.

Såg ett rådjur med sitt kid från balkongen på jobbet....kidet var inte alls gammalt. En bock höll på och försökte komma intill rådjuret och bocken jagade hela tiden bort kidet. Helt plötsligt jagade bocken och rådjuret iväg och kvar stod kidet....jag har aldrig hört ett så hjärtskärande pip förut, kidet verkligen ropade efter sin mamma....ja det var ett hjärtknipande skådespel när kidet sprang runt och pep efter mamman. Pratade med en farbror på boendet och han försäkrade att kidet och mamman skulle hitta varann igen....hoppas han har rätt....

Svärmor åkte hem i eftermiddag, hon har varit här och skämt bort oss i fyra dar.

Imorgon bitti åker vi mot Lisseberg över dan. Ska bli jättekul, hoppas det inte här sådär hemskt mycket folk bara...men det är det säkert. Vi har packat matsäck och extra kläder...en del åkattraktioner såg onödigt blöta ut.....och en del såg onödigt läskiga ut....Har nu lovat Vicce att jag ska följa med honom i Balder...den stora superskräckinjagande och dunderläskiga bergochdal-banan....vi får väl se om jag överlever....man börjar bli både gammal och ringrostig. Tänk när jag var yngre, då åkte jag minsann allt och lite till....eller ja, utom pariserhjulet för det har alltid varit läskigt i min värld.

Nu blir det snart sängen så man är pigg och glad imorgon...ser verkligen fram emot en härlig dag med bara oss tre.....underbart!!!

Vi hörs imorgon kväll om jag orkar...annars söndag...om ni vill såklart

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Evalena

Nu ser ni till att ha en otroligt underbar dag tillsammans och var rädda om er..kramar i massor...

2009-07-31 @ 22:46:05
URL: http://elkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0