Ett sent gomorron

Ja igår var det full rush ända tills jag dök under täcket nån gång efter tolv. Jobbade kvällen under årets åskoväder. Jag har nog aldrig upplevt sånt ihärdigt och kraftigt åskväder förut, men det var mysigt. Jag gillar skådespelet och den spänning som blir vid såna oväder. Den slog ner på flera ställen och knallarna var öronbedövande. På jobbet gick strömmen och alla samlades i dagrummet så det blev en mysig kväll.

På hemvägen igår såg jag äntligen Ella ute i trädgården så jag stannade till. Jag fick en vacker blomplantering, tomater och en hel massa kraftiga tagetes av henne. Tusen Tack Ella!!!!!

Idag jobbar jag för fullt, slutar inte förrän fyra. Det är kvavt idag också så vi får väl se om vi får njuta av ytterligare åskväder.
Det värsta är att vi har en massa hö liggande strängat på gärdena som nu blev blött igår. Det känns ganska sorgligt efter allt jobb som lagts ner på det. Vi kunde ta rätt på en hel del men som sagt....inte allt. Människan spår och Gud rår som man brukar säga.....inget att göra åt alltså.

Peters semester börjar nu. Han fick ta ledigt i fredags för att få in så mycket hö som möjligt men får jobba ikapp det på måndag. Konstigt tycker jag eftersom han jobbar så mycket extra...jobba ikapp..jojjo.....kunde gott bjudit på den där dagen tycker man....Jag skulle nog vara en mesig chef om jag var chef tror jag....

Tillsatte klor i poolen i torsdags men då blev vattnet alldeles grönt. Undra varför? Har aldrig blivit så förut...kanske ska ta och köpa stickor och kolla värdet på vattnet....ja, det är nog en bra idé tror jag.

Jaha, då ska jag fortsätta jobba, och ni får ha en alldeles förträfflig dag!

Kramelikram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0