Vinter hos mej

Hej alla glada.

Har varit i Lundsbrunn hela dan nästan, grupparbetet tog ganska lång tid för man har ju såååå mycket att bubbla och prata om när man varit ifrån varann så länge. Mysigt var det och Helena bjöd på en fantastisk sopplunch.
När jag åkte imorse så snöade det ymnigt så jag fick ta det lite vackert.......landskapet var superfint och snön la sej på vägen. När jag åkte hemåt däremot hade all snö töat bort och jag var skitdeppig eftersom jag älskar snön...men tänk när jag kom hem var det jättefint vitt och faktiskt några centimeter snö. Peter plogar så i Degerfors har de fått ännu mer......han körde i en trottoarkant med Lundbergaren (den han plogar med) och slog huvet i....spräckte lite och fick en maffig bula med efterföljande huvudvärk, jag sa till honom att han var tvungen att åka hem om han började bli yr eller må illa....än är han inte hemma så det gick nog bra......ska ringa och prata med honom lite senare.

Var och hämtade Victor hos en kompis när jag kom hem och då blev det lite släktforskningsprat och fika. Jättemysigt.

Jag fick då den stora äran att ta in våra hästar idag eftersom Peter plogar och typiskt så pajade lampan när jag höll på att mocka...jaaaa, vi har bara en lampa, det är ett litet stall.....Men det löste sej med en ny glödlampa och lite gott humör så nu står de där inne och mumsar och myser. Det låter så härligt när de väl ställt sej till rätta i sina boxar och hittat maten...så otroligt rofyllt. Är man stressad när man åker dit så har man definitivt stressat av när man åker därifrån....

Ser fram emot att få träffa stora delar av klassen imorgon, var så länge sen....

Måste fixa lite innan läggdax så vi hörs imorrn igen va.

Kramelikram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0