Tårar rann i 2,5 timme

Oj vilken gala...jag pratar om Idrottsgalan och detta trots att min favorit Zlatan inte varken kunde närvara eller fick nåt pris. En helt underbar samling prestationer som verkligen sliter, jobbar, hoppas och kämpar för att nå den framgång de så högt önskar. Jag tycker det är fashinerande hur människor kan hålla sin motivation på en sån hög nivå att de verkligen når sitt mål och bortom det. Vilka muskelpaket fyllda med vilja och framgång...jag kan bara säga WOW!!!!!

Mina tårar rinner när de vinner sina priser, när jag ser familjernas tårfyllda stolthet i publiken, jag gråter när de vinner "on the field" och jag gråter med deras motgångar. Men när jag verkligen GRÄT var när pojken som varit med om en tågolycka och då mist en arm och båda sina ben, fick motta ett pris där på scen. Han tackade sin familj och sina vänner som stöttat honom ....ja det var så otroligt rörande att se hans styrka och hans otroliga strålglans....stor översvämningsvarning. Sen Charlotte som fick folkets pris...Jerringpriset.....stort tårflöde.

Nej, efter den här kvällen med tårflöde i 2,5 timmar så ska jag gå och ta mej ett stort glas vatten så jag inte blir uttorkad......det har varit en "blöt" afton.

Kramelikram och god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0