Olycka, Paradigm, Teorier och Grupper

Go eftermiddag.
Sitter och väntar på att potatisen ska bli klar, sen får jag äte lite snabbt för jag ska först hämta ut litteratur (för 1600 kronor) och sen vidare på föräldraföreningsmöte. Har inte varit med på de sista mötena för i december hade jag så himla mycket att göra med skolan...och den här våren lär det inte bli bättre med tid. Vilket späckat schema, vi fick alla en liten knut i magen när vi fick allt presenterat för oss....sen begär dom (lärarteamet) att vi ska reflektera över vad vi läser också...ja det är ju naturligtvis en förutsättning för lärande men jag känner på mej att det kommer bli korvstoppningsmodellen den här terminen. Suck....ämnet är så intressant så jag skulle vilja ha tid till reflektion...men man får ta helger och all ledig till till hjälp....sorry alla jag känner men nu blir det mycket att göra för mej....

Tur jag har en förstående och peppande familj, de vill verkligen att jag ska klara det här. Ni är fantastiska, TACK!!

Vi har läst om nånting som heter paradigm under flera delkurser men jag har aldrig riktigt förstått...idag ramlade poletten ner under föreläsningen (som för övrigt var fantastisk) och jag förstår verklligen vad det betyder. Jag kan inte förklara det här i bloggen för det skulle ta ett tag men det känns skönt att verkligen förstå nåt....det är inte mycket jag förstår just nu känns det som.

Imorse när vi åkte till Örebro var vägen avstängd och vi blev omdirigerade runt Viby....vi förstod inte varför. När vi kommit en bit på vårt sidospår såg vi en långtradare i diket, såg inte alls allvarligt ut utan vi konstaterade att hytten såg hel ut därför hade det nog gått bra...trodde vi.
När jag kom hem berättade Peter att en person dött där imorse, en bil hade frontat med långtradaren och fattat eld...personen i bilen dog i lågorna.....Känns jätteotäckt, stackars människa i bilen, stackars hennes/hans anhöriga, stackars lastbilschaufför.

Ja idag var dagen D då vi blev brutalt indelade i nya grupper;), det blev riktigt bra för mej. Jag tycker jättemycket om de som hamnade i min grupp, de är alla både smarta, ambitiösa och otroligt kunniga och det ska bli superkul att få arbeta med dom. En av dom har jag gruppat med förut men resten (3 personer) var nya (i gruppsammanhang då) för mej. Det ska verkligen bli jättekul!

Nu ska jag fixa till resten av maten, potatisen borde vara klar snart...sen är jag iväg en stund

Kramelikram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0