Kortare än jag trodde....

Hej på er
Imorse vaknade jag till ett vackert vinterlandskap. Ååååh vad jag älskar snön, det blir så himla vitt och snyggt tycker jag...visserligen töar det redan men ändå...Varför får inte snön stanna ett litet tag...VA?!?

Jag körde ett pilatespass imorse innan det var dags att bege sej till Örebro....duktigt va?? Så himla tidigt på morron också....jag är riktigt stolt över mej själv:).

Första dan på terminen bestod av kopiatorer som gick för högtryck...folk som sprang omkring och behövde än det ena och än det andra, förvirrning och en introduktion som blev myyycket kortare än förväntat. Precis som det ska va så här första dan. Vi som börjar termin 4 börjar ju få lite rutin på den där förvirrningen som alltid infinner sej i början innan alla har landat i sina scheman, fått alla böcker, kompendier och fått allt annat klart för sej. Vi får inte panik längre.......

Vi skulle ha presentation av kursen från 11,15 - 13 idag....visst vi började 11,15 men slutade redan 30 minuter senare och nästan utan någon information alls. Det här är en grej som är riktigt jobbig för de som långpendlar, jag åker 8 mil (enkel) till Örebro så för mej är det lugnt även om man inte tycker om att slänga pengarna i sjön (som det faktiskt blir när man lägger bensinpengar på nåt som man tror ska ge något och som visar sej vara...ja, ingenting faktiskt). Men det är värst för de som åker längre, en tjej bussar riktigt långt och länge och kom hem jättesent idag, andra har dubbelt så långt som jag har och en del har längre ändå....... jag tycker skitsynd om dom när det blir så här.

Jag har varit ensam hela eftermiddan för Peter jobbar och Victor följde med en kompis hem efter skolan. Jag hämtade honom tidigt, läxor och sånt som ska göras sen vill man ju gärna träffas en stund innan läggdags också.

Ikväll tittar vi på Idrottsgalan och jag behöver nog inte berätta vem jag tänker ge min röst ikväll....även om han inte är där personligen *hehe*.

Imorgon blir det heldag i Örebro, vi ska delas in i grupper vilket är lika spännande varje gång. Man vill ju hamna i en grupp där man trivs och kan jobba bra tillsammans.....i och för sej så är nog alla i klassen lika pirriga inför gruppindelningen och faktum är att jag tror jag skulle trivas ihop med de allra flesta. Det är en riktigt skön samling människor. Sen har vi vår första föreläsning på eftermiddan..handlar om paradigm tror jag det var.....spännande.

Nu är det snart dax för stallet, kvällsmat, dusch och sen är man bänkad framför teven. Jag har läst så himla mycket i eftermiddag så ikväll tänker jag strunta i skolböckerna och det med gott samvete.

Kramelikram och så hörs vi imorgon. Jag kommer att vara här, välkommen du åxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0