Körslagsfinalen

Då var vi igång då....Äntligen får vi se Tiimo igen, han är helt fantastisk.....och Magnus....härligt.
Jag skriver ner lite amatörtyck...bara för att jag tycker det är kul.....

Låt 1 Köpa vingar för pengarna med Team Erik
Faan vad snygg SnyggErik var idag med sina små svarta vingar minsann...jaja. Låten kändes en aning rörig fast helt okej framförd i mina amatöröron

Låt 1 Genom eld och vatten med Team Hanna
Starkt tårflöde, helt underbart framförd med känsla och snygg körkänsla

Låt 2 Jenny let me love you med Team Erik, vald av folket...nåja, inte av mej i alla fall
Mer Erik än team kan jag tycka...han vill verkligen glänsa den killen. Snyggt framförd men med lite lite kör kanske

Nerbäddad under bästa filten och njuter av....ja vaddå tror ni...just det KÖRSLAGET

Låt 2 Gabriellas sång med Team Hanna, återigen folkets val
En stark rökfylld melodi, vackert

Hmmmm, såhär långt in i Körslaget (faan kan man säga så??) nåja....Hanna leder i min smak (vilket förmodligen betyder att de åker ut) men vi får se, Erik är stark både till kvalitet och kvantitet om jag säger så......


Saft saft jordgubbsaft.......

Jag säger bara WOOOW om de övriga körer som sjöng nåt slags medley. Helt super alltså där jag tycker Tiimos och Magnus körer glänste........Nu är det dags för Team Eriks sista framträdande, men först ett flashback.....alltså jag måste tyvärr säga att Team Erik inte har imponerat på mej...inte föregående program och inte idag....vi får se...sista låten ut....

 Låt 3 Team Erik
Kopiering från Team Cans förra året...kolla här: http://se.youtube.com/watch?v=-81pmO-JyQQ&feature=related
tyvärr Erik det köper inte jag.....Men jag vet, det skulle vara opera men ändå....cape, dramatik...nja....

Låt 3 Team Hanna, nåt operalikt
De har också cape och grejer...det ska kanske vara sånt när man sjunger opera...men vilken kvalitet på framförandet...Mäktigt när de lyfte Hanna...ja jag kan bara säga FAAN VA BRA!!!!! (trots cape och Team Cans-varning även där)

JA, WHAT CAN I SAY....HANNA FICK MIN RÖST IKVÄLL!!!!
(Ledsen Olle...jag lovade att inte rösta eftersom mina röster på nåt vis ser till att den jag röstar på åker ut...men jag kunde inte låta bli*ler*)

Nu väntar jag med spänning på resultatet............

Återkommer.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0