Hemma efter en fantastisk heldag

Hej på er
Åh vilken dag jag/vi har haft. Vi åkte tidigt imorse mot Storfors där vi har "våran" sjö. Vi provborrade isen flera gånger och den mätte 2 dm över hela sjön så vi kunde pimpla i lugn och ro. Ungarna både pimplade och åkte skridskor. Victor prioriterade skridskoåkningen för han fullkomligt älskar att glida fram över isen i rasande fart.
Vi tillbringade hela dan där ute och gick inte iland förrän vi knappt såg framför oss, vi gjorde en stor brasa där vi grillade korv, pinnbröd och värmde glögg. Termos med varm choklad är standard...kaffe på spritkök och iskalla äggmackor. Ja, what can I say....dan har varit underbar.

Ikväll har vi kollat på körslaget......jag tyckte ingen kör var särskilt mycket bättre än nån annan idag...möjligen Segerstedt då så de fick min röst ikväll. Lageyilas kör var riktigt bra också men de åkte ut...konstigt men ändå inte...när ingen är bättre än nån annan så röstar man på nån man antingen känner igen sen tidigare eller på den kören som sjöng bästa låten helt enkelt....Jag röstade nog mest på Segerstedt för att han är rätt skön...och snygg.....simpelt men sant...men det fanns ingen som liksom var BRA, och då menar jag liksom rätt bra...så där så de stack ut.....nej....
Undra vilka som vinner????? Jag tror det kommer att stå mellan.....hmmmm...svårt....Wells och Segerstedt.....Japp, det tror jag.

Nu visar de Manchester United-match på Viasat så då lär teven vara upptagen ett tag till...Victor har lagt beslag på den nu. Jag ska nog göra honom sällskap strax.
Peter plogar snö i Karlskoga ikväll, fick åka direkt dit efter vår dagstur....det har kommit ca 4 cm där och då mina vänner är det plogbart. Konstigt att det kan komma så jäkla lokalt....men men, så är det.

Jag kommer att lägga in lite fiskebilder imorgon, jag väntar på att Lisa eller Weine ska maila lite bilder....för vem tror ni glömde kameran...jo, JAG naturligtvis. Sååå himla klantigt. Men de lovade att vi skulle få bilder så det löser sej ändå.

Hade en mycket trevlig och givande diskussion med min kära Peter igår kväll om mitt kommande yrkesval, som socionom och socialarbetare.....kanske främst där jag förmodligen kommer att få börja, inom socialtjänsten.
Utifrån den diskussionen vi hade har jag valt dagens ordspråk......med glimten i ögat förståss

"Han vet inte allting, men han vet allting bättre".


Vårt vackraste och mest magiska djur

Kramelikram och gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0