Gnistrande kallt

Gokväll på er.
Hppas ni har det bra efter denna fantastiskt gnistrande dag men mer minusgrader än vi är vana. Jag har ägnat dagen åt att titta på kylan genom mina vintersmutsiga fönster, och faktiskt njutit av det. Har inte känt någon som helst dragning till några utomhusaktiviteter idag. Tur vi åkte ut på sjön igår för idag hade det inte varit lika njutbart.

Jag har bakat gudomliga tekakor idag, de blev verkligen hur goda som helst. Åt dom ljumna med smör som smälte sådär gott...mums. Resten ligger i frysen nu.
I ugnen ligger för tillfället en smarrig potatisgratäng som väntar på att bli klar och ädelostspäckade fläskfileer som jag tycker är förträffligt gott. Mycket matprat blir det visst idag...och jag ska fortsätta på mat-temat men inte sån mat som ni tror utan..........katt-mat mitt i natta

Jodå, inatt var det dags igen för vår lilla kisse att bli hungrig på lite nattamat och ge sej ner till...nej, inte kylskåpet utan pannrummet...för att lägga sej på lur och vänta in en stor fet mus.
Han fann tydlign en för klockan två inatt vaknade jag av ett jäkla oväsen från Victors rum, jag studsade upp och gav mej in där för att upptäcka katten med en mus i munnen mitt på Victors matta. Han tittade på mej med både stolta och överraskade ögon för han hade nog inte väntat sej att se mej med håret på ända och vilt uppspärrade ögon stå där i dörren. Vad hände?? Jo, han släppte musen som med en rasande fart rusade runt ett varv, förbi mina fötter och in under Victors bokhylla........då gick jag och la mej igen.......Jag kan ju inget göra åt det utan får helt enkelt låta naturen ha sin gång. Imorse fanns bara lite blodspår kvar som vittnade om striden....jaja...en del har råttfällor av sviktande kvalite´...och vi har August, värdens bästa musjägare. Har nån provat de råttfällor av plast som de säljer i affärerna? De som är så lätta att vittja och ta bort de döda mössen från.......Har nån lyssnat på hur länge en mus lever i en sån fälla.....hur länge de sprattlar runt innan de dör?? Det har jag gjort, helt ofrivilligt vill jag tillägga.......det var INTE ett ögonblicks verk, det lovar jag er. Jag litar mer på Augusts förmåga än på dessa B-fällor som faktiskt plågar ihjäl sina offer för tro det eller ej...Jag gillar verkligen dessa otroligt gulliga djur, men tyvärr så äter dom sönder saker de inte borde.....men såååååå söta!!!!!

Eller??? Man kan inte annat än tycka om dom.........

Kramelikram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0