Äntligen fredag

En lång och krävande vecka ligger bakom oss...vilket betyder att vi är en vecka närmare döden..Hahaha, skoja bara, ville bara väcka er lite. Man blir lite rubbad av alla djupa diskussioner man haft i skolan den här veckan.
Vi (min familj och jag) har längtat till den här helgen, det har varit en lång vecka. Vi ska inte göra ett dugg, bara vara hemma och njuta av att vara ledig, det behövs ibland när man har ett hektiskt liv i övrigt.

Svinkallt inne var det när vi kom hem också, vi hann  inte göra eld i pannan imorse...termometern stod på 15,4....brrrr...och då snackar jag ju inomhustemperatur alltså. 

Ikväll blir det fläskfilé med potatisgratäng...blev så otroligt sugen på det när en av mina resekompisar skulle göra det ikväll....men hon skulle lyxa till det lite extra med en fläskfilégryta gjord  med en smak av curry och räkor som vi käkade hos Lisa på nyår och som var helt underbar. Tack Lisa för receptet.....jag kanske lägger ut det här, måste kolla med henne så det är okej först.

Väntas snökaos i helgen också, hoppas på mycket snö. Jag hoppas den kommer komprimerat så det inte blir utdraget på flera dar eftersom det blir mycket ploga för Peter då....jag hade önskat att han kunde slutat middan idag så han hade kunnat vila lite inför helgen...det tycker jag kunde legat i hans chefs intresse också eftersom de nu VET att det kommer att bli mycket snö......men men, tydligen inte. För mej (och för Peter också naturligtvis) känns det bättre om han är utvilad när han ska jobba så länge i sträck. Det är mindre risk att nåt händer om man är utvilad, det vet man ju.

Nåja.....vi får väl hoppas att landskapet är fyllt med vit, vacker, kall och underbar snö imorgon...

Kramelikram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0