Trött raring

Som jag misstänkte så kom det hem en både blöt och trött pojk...han hade åkt skridskor i eftermiddag och glömt termobyxorna..gissa om han var blöt och kall. Efter lite korv med bröd och en stund med mamma i soffan och en varm filt var han igång igen. Men trött som sagt var så det blir ingen morfar-tur idag, vi kom överens om att vi åker imorgon istället och att jag då hämtar honom direkt från skolan. Han slutar tidigare imorrn så då blir det bättre.

En lite halvrolig / irriterande sak hände mej i affären idag. Jag stod i kassan med min fulla matvagn..jag har alltid liksom kundvagnen bakom mej när jag plockar upp varorna på bandet...Helt plötsligt kom en dam i kanske 35 års-åldern och ställde sej bakom mej och min vagn. Medan jag plockade upp mina varor ur vagnen och la dom på bandet började denna dam att hänga på min vagn, liksom höll i handtaget och lutade sej över. När jag skulle dra min vagn närmre mej för att nå mina varor bättre hängde hon liksom med....Hmmmm, till slut tog hon tag i vagnen och började liksom dra den fram och tillbaka medan jag försökte plocka upp mina varor. Då blev jag irriterad (ursäkta för det) och ryckte till mej min vagn, ja sådär som en riktig surtant..hm...Hon bad så mycket om ursäkt (hon tänkte förmodligen inte på vad hon gjorde) och jag log lite fånigt och mumlade nåt artigt...som jag inte alls menade just då..men uppfostrad som man är så var jag artig trots att jag var riktigt irriterad just då.
Överreagerade jag??? Nepp, det gjorde jag inte alls........

Har också försökt beställa klipptid hos frisören men inte lyckats få tag i dom....vad bra allting går.

Nu ska jag kolla på när Cecar försöker få en schäfer att älska en katt..hehe...

Kramelikram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0